Заняття

Тема: Поняття симетрії. Симетрія в природі.

Мета: навчальна - сформувати уявлення про симетрію (дзеркальну), 
              прояви симетрії у живій та  не живій природі;
            розвиваюча – розвити практичні навички пошуку симетрії в оточуючому  
             середовищі;
           виховна – виховувати увагу, допитливість, прищеплювати почуття гармонії, краси.

Тип заняття: комбіноване.

Наочні матеріали та обладнання:
i обладнання для досліду;
i природні маиеріали
i фотоілюстрації.

Місце проведення: КЮТ „Кварц”.
Додатковий теоретичний матеріал для керівника гуртка.
„симетрія” - з грецької мови перекладається як співмірність, однаковість. Поняття яке означає збереження, повтор будь чого.

Хід заняття.
І. Активізація опорних знань гуртківців.
      Сьогодні на занятті ми  доторкнемося до дивовижного математичного поняття - симетрія. У давнину слово «симетрія» вживалася як «краса», «гармонія». Термін «симетрія» в перекладі з грецького означає співмірність, однаковість у розташуванні частин.
А можливо, хтось вже чув про симетрію? Ні, ну тоді ми з вами спробуємо розібратись. Давайте для початку згадаємо, скільки у кожного з вас оченят, носиків, ручок…. Молодці, це ви добре знаєте, а тепер спробуємо зрозуміти, що таке симетрія.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.
 У будь-якому виді мистецтва значне місце займає симетрія – засіб створення художнього образу, створення гармонії. Симетрія є одним з важливих засобів досягнення єдності і виразності композиції в художньому проектуванні. З симетрією людина зустрічається повсякденно в природі і техніці. Симетрія проходить через всю багатовікову історію людської творчості, її широко використовують архітектори, живописці, скульптори, художники-конструктори, інженери і навіть техніки, біологи, хіміки і т. д.

 Відомий німецький математик нашого століття Герман Вейль дав визначення симетрії таким чином: «Симетрія є тією ідеєю, за допомогою якої людина століттями намагається пояснити і створити порядок, красу і досконалість». 

Детальніше із ходом проведення заняття можна ознайомитись за посиланням https://drive.google.com/file/d/1ZchtkIcdWG18WBwOHcko7Rt8_uA1dAkz/view


Тема: Заняття-гра «Майбутні архітектори»

Мета: i навчальна – навчити дітей працювати в команді, закріпити знання    
               геометричних фігур;
            i розвиваюча – розвити пам'ять, увагу за допомогою ігрових завдань;
            i виховна – виховувати доброзичливе ставлення один до одного і до
               старших, бажання допомогти.
Тип заняття: комбіноване.
Наочні матеріали та обладнання:
i ілюстрації;
i різноманітні геометричні фігури;
i м’яка іграшка – зайчик.;
i книга казок;
i дипломи.

Місце проведення: КЮТ «Кварц».

Хід заняття.

І. Активізація опорних знань гуртківців.

   Організаційний момент. Діти сідають за парти і вітаються з викладачем.  Лунає стук.
-         Діти подивіться хто до нас завітав! Та це ж маленький зайчик! Та щось він дуже сумний. Давайте спробуємо його трохи розвеселити. Але спочатку напевно треба познайомитись. Зараз зайчик сідатиме до кожного з вас на ручки, а ви називайте йому своє ім’я.
-         А тепер ускладнимо, біля  кого зайчик сяде, той називає ім’я свого сусіда.
-         Ну ось і познайомились.
-         Зайчику, я бачу ти приніс портфелика. А можна подивитись що там? Викладач починає виймати з портфелика малюнки із різними геометричними фігурами і показувати дітям. (Додаток 1)
-         Ой подивіться що це? Діти називають знайомі геометричні фігури.
-         Бачиш зайчику, які в нас розумні діти! А це що? Викладач виймає ще одну картинку.
-         Подивіться, а тут фігурки заховались? Хто зможе їх відшукати?
-         Ну молодці! Подивіться, зайчик повеселішав. Може тепер він розкаже нам що з ним трапилось? Викладач зміненим голосом від імені зайчика і каже.
-          Ось послухайте казку і все зрозумієте. Викладач розказує фрагмент казки (Додаток 2)

-         Так ось чому наш зайчик сумний він без будиночка залишився.

Детальніше із ходом проведення заняття можна ознайомитись за посиланням https://drive.google.com/file/d/1iTS7Dm6H_nEmRx0cfDPZwI1u57T4feNa/view

Коза – Дереза
(українська народна казка – фрагмент)
Були собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. Привіз її додому, а рано на другий день посилає дід старшого сина ту козу пасти. Пас, пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому. Тільки до воріт став доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:
— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні, дідусю, я й не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!
От дід розсердився на сина, що він погано худоби доглядає, та й прогнав його.
На другий день посилає другого сина — меншого. Пас, пас хлопець козу аж до вечора та й став гонити додому. Тільки став до воріт доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях та й питається:
— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок, та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!
От дід і того сина прогнав.На третій день посилає вже жінку. От вона погнала козу, пасла весь день; ввечері стала доганяти до двору, а дід уже стоїть на воротях у червоних чоботях та й питається:
— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні дідусю, я й не пила, я й не їла: бігла через місточок, ухопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!
От дід прогнав і бабу. На четвертий день погнав він уже сам козу, пас увесь день, а ввечері погнав додому і тільки надігнав на дорогу, а сам навпростець пішов; став на воротях у червоних чоботях та й питається:
— Кізонько моя мила, кізонько моя люба! Чи ти пила, чи ти їла?
— Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку,— тільки пила, тільки й їла!
От тоді дід розсердився, пішов до коваля, висталив ніж, став козу різати, а вона вирвалась та й утекла в ліс. У лісі бачить коза зайчикову хатку,— вона туди вбігла та й заховалась на печі.
От прибігає зайчик, коли чує — хтось є в хатці. Зайчик і питається:
— А хто, хто в моїй хатці? А коза сидить на печі та й каже:
 — Я, коза-дереза, За три копи куплена, Півбока луплена! Тупу-тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніжками затопчу, Хвостиком замету,— Тут тобі й смерть.

От зайчик злякавсь, вибіг з хатки…….


Немає коментарів:

Дописати коментар